دلیل تمایز یک برند از دیگران، به محصولی که به بازار عرضه میکند بستگی ندارد؛ بلکه شناختن مخاطبان و نحوهی ارائهی محصول است که باعث ایجاد تفاوت میشود.
نکتهای که شما را از سایر برندها متمایز میکند، محصولی نیست که به فروش میرسانید. اینکه چگونه و چرا کسبوکارشما چنین محصولی تولید میکند، دلیل تمایز شما از رقبایتان است. رسیدن به تمایز واقعی چالشبرانگیز است؛ اما با داشتن ایدهها، نوآوریها و استفاده از منابعی که محصولات و خدمات جدیدی به بازار عرضه کنند، میتوان کاری کرد کهبرند اعتبار خود را در بازار افزایش دهد. شما چگونه برند خود را از دیگران متمایز میکنید؟ مطمئنا میدانید که عرضهی یک محصول جدید کافی نیست و برای متمایز کردن یک برند کارهای بیشتری باید انجام شود. تغییرات بازار و صنعت از جمله مشکلات بزرگی هستند که برندها با آن روبهرو هستند و یک محصول نمیتواند بهتنهایی تمام آنها را از بین ببرد.
هدف هر کسبوکار این است که برند خود را از رقبا جدا کند و بکوشد که مشتریها بهطور طبیعی به محصولات جذب شوند. یک برند نباید تنها تلاش کند که با استفاده از نوآوری محصول یا خدمات جدید عرضه کند؛ بلکه باید تعهد خود را به استفاده از نوآوری در تولید محصولات و پشتیبانی از مشتریها نشان دهد. دلیل تمایز برند شما از دیگران نهتنها باید در محصولات و خدمات قابل مشاهده باشد؛ بلکه باید جزئی از شخصیت برند شما شود و همچنین نحوهی تعامل شما با مشتریها و معرفی کسبوکار شما به دنیا را تعریف کند.
بهعنوان مثال بخش استوری شبکههای اجتماعی را در نظر بگیرید. در پاییز سال ۲۰۱۳ اسنپچت ویژگی جدید استوری را به اپلیکیشن خود اضافه کرد؛ به این صورت که کاربران میتوانستند عکس یا ویدئویی را با دیگران به اشتراک بگذارند که بعد از گذشت ۲۴ ساعت پاک میشد. بعد از مدتی اینستاگرام و فیسبوک نیز این ویژگی را به اپلیکیشن خود افزودند و امکان به اشتراک گذاشتن ویدئوی پخش زنده را نیز برای کاربران مهیا کردند. تنها یک پلتفرم توانست این ویژگی را به محبوبیت برساند و دیگران در استفاده از آن شکست خوردند. امروزه کاربران اینستاگرام بیشتر از کاربران اسنپچت از استوری استفاده میکنند. کاربران فیسبوک نیز بهندرت از این ویژگی بهره میبرند. چه چیزی باعث شد که اینستاگرام در استفاده از استوریها موفق شود؟ دلیل موفقیت این است که آنها مخاطبان خود را میشناسند و میدانند چرا باید امکانات جدید را به پلتفرم خود اضافه کنند.
کاربران به این دلیل از اینستاگرام استفاده میکنند که بتوانند از طریق محتوای تصویری با یکدیگر در تعامل باشند و خبرهای جدید را دریافت کنند. بنابراین به اشتراک گذاشتن تصویر در اینستاگرام یک موضوع بدیهی برای کاربران است و به استوری به چشم یک روش خلاقانه و جدید برای انتشار عکسها نگاه میکنند و همین موضوع باعث موفقیت آن شده است.
به عبارت دیگر اینستاگرام موضوعی که در آن بهترین است پیدا کرد و آن را تقویت کرد. اما از طرف دیگر فیسبوک نتوانست در استفاده از استوری موفق عمل کند. آیا یک برند میتواند استفاده از امکاناتی که دلیل اصلی استفاده کاربران هستند را به صفر برساند؟ بله چنین کاری امکانپذیر است؛ اما باعث از بین رفتن ویژگیهایی میشود که طی این چند سال روی توسعهی آن کار کردهاند.
تا به حال بارها و بارها پیش آمده است که شاهد چنین موضوعی باشیم؛ اینکه یک ایدهی بزرگ توسط تعداد زیادی از شبکههای اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرد. برندهایی میتوانند متمایز شوند که زمان بگذارند و مشتریهای خود را بشناسند. اینکه بدانند آنها به دنبال چه چیزهایی هستند و با توجه به این موضوع ویژگیهای جدیدی به محصول یا خدمات خود اضافه کنند. بهعنوان مثال اینستاگرام روشهای جالبی برای به اشتراکگذاری عکس ارائه میدهد و آمازون راحتی را برای مشتریهای خود به ارمغان میآورد.
متمایز کردن برند کار سختی است؛ مخصوصا اگر ندانید دقیقا کدام ویژگی شما را از دیگران متمایز میکند. اگر شما هم در چنین شرایطی قرار دارید، به مشتریهای خود نگاه کنید. چه چیزی باعث شده است که مشتریها به جای خرید کردن از شما سراغ رقبایتان میروند؟ آیا تسهیلاتی که در فروش آنلاین خود ارائه میدهند دلیل چنین موضوعی است؟ اگر پاسخ مثبت است باید این موضوع در مرکز توجه قرار بگیرد. دلیل اصلی مشکل را پیدا کنید و سپس به دنبال راه حل آن باشید.
فراموش نکنید که این رویکرد باید با بررسی دقیق همراه باشد. اگر میخواهید برند خود را از دیگران متمایز کنید، باید این موضوع را دائما مورد بررسی قرار دهید که آیا مشتریهای درست را مورد هدف قرار دادهاید یا خیر. داشتن یک دانش پایه از مشتریها اجازه میدهد که ببینید آیا در مسیر درستی در بهبود روابط خود با مشتریها قرار دارید یا خیر. به جای تلاش برای ساختن یک محصول آیندهدار یا ارائهی سریعترین خدمات، به این فکر کنید که کدام موضوعات ریشهای باعث تمایز شما از دیگران میشود.
نوآوری واقعی این است که برند خود را طوری بسازید که از همه نظر خاص باشد. بنابراین روی پیدا کردن دلیل تمایز خود تمرکز کنید و با بهرهگیری از این موضوع، برندی بیهمتا داشته باشید.
برچسب های مهم
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
دانلود پاورپوینت در مورد [سلول های بنیادی] - شامل 4 فایل مختلف - قابل ویرایش و ارائه - ppt شامل 4 فایل پاورپوینت سلول های بنیادین به زبان ساده: 1. 33 اسلاید: تاریخچه سلول های بنیادی / تعریف سلول های بنیادی / ویژگی های سلول های بنیادی / گونه های سلول بنیادی / انواع سلول ... ...
عنوان پاورپوینت: پاورپوینت بازی زندگی است درس 17 تفکر و سواد رسانه ای پایه دهم فرمت: پاورپوینت pptتعداد اسلاید: 26 پوشش کامل درس همراه با پاسخ فعالیت ها پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای منطبق با آخرین تغییرات مطالب و رئوس کتاب درسی فونت ... ...
نوع فایل: power point فرمت فایل: pptx قابل ویرایش تعداد اسلایدها: 43 اسلاید تصویری از پاورپوینت: این پاورپوینت آموزشی، جذاب، قابل ویرایش، کاملا منطبق با کتب درسی و با تعداد اسلاید ذکر شده تهیه و تنظیم شده است. با بکارگیری نمودار ها ، تصاویر جالب و جذاب و دسته ... ...
دانلود پاورپوینت فصل هفتم ریاضی پنجم آمار و احتمال همراه با پاسخ فعالیت ها و تمارین این محصول قابل ویرایش با فرمت pptx در 44 اسلاید آماده و قابل ارایه می باشد. در صورت شخصی سازی میتونین به واتس آپ شماره ای که زیر درج شده پیام بدین واستون اوکی میکنیم مزایای استفاده از ... ...
نسخه صوتی نظریه های کلاسیک جامعه شناسی نوشته تیم دیلینی ترجمه: بهرنگ صدیقی و وحید طلوعی حجم: 390 مگابایت ...
پاورپوینت پاورپوینت راهبردهای حل مسئله ...
پاورپوینت هدیه ششم درس 11 ...
پاورپونت درس دوازدهم فارسی اتفاق ساده ...
پاورپوینت گوناگونی گیاه ...
پاورپوینت خوانداری تماشاخانهدرس اول فارسی پنجم ...
جزوه pdf اقتصاد کلانمولف دکتر محسن نظریرشته مدیریت ...
جزوه آزمایشگاه بتن به همراه آشنایی با روش های گزارش نویسی و طرح اختلاط با مثال(مهندس اصغر قلی زاده) ...
دانلود pdf کتاب ابراهیم در آتش شاملو ابراهیم در آتش عنوان مجموعه شعری است از احمد شاملو شاعر معاصر ایرانی. از مهم ترین شعرهای این کتاب می توان به در میدان، شبانه (مرا تو...)، تعویذ، بر سرمای درون، شبانه (اگر که بیهوده زیباست شب...)، از این گونه مردن، محاق، درآمیختن و میلاد ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا