دلیل تمایز یک برند از دیگران، به محصولی که به بازار عرضه میکند بستگی ندارد؛ بلکه شناختن مخاطبان و نحوهی ارائهی محصول است که باعث ایجاد تفاوت میشود.
نکتهای که شما را از سایر برندها متمایز میکند، محصولی نیست که به فروش میرسانید. اینکه چگونه و چرا کسبوکارشما چنین محصولی تولید میکند، دلیل تمایز شما از رقبایتان است. رسیدن به تمایز واقعی چالشبرانگیز است؛ اما با داشتن ایدهها، نوآوریها و استفاده از منابعی که محصولات و خدمات جدیدی به بازار عرضه کنند، میتوان کاری کرد کهبرند اعتبار خود را در بازار افزایش دهد. شما چگونه برند خود را از دیگران متمایز میکنید؟ مطمئنا میدانید که عرضهی یک محصول جدید کافی نیست و برای متمایز کردن یک برند کارهای بیشتری باید انجام شود. تغییرات بازار و صنعت از جمله مشکلات بزرگی هستند که برندها با آن روبهرو هستند و یک محصول نمیتواند بهتنهایی تمام آنها را از بین ببرد.
هدف هر کسبوکار این است که برند خود را از رقبا جدا کند و بکوشد که مشتریها بهطور طبیعی به محصولات جذب شوند. یک برند نباید تنها تلاش کند که با استفاده از نوآوری محصول یا خدمات جدید عرضه کند؛ بلکه باید تعهد خود را به استفاده از نوآوری در تولید محصولات و پشتیبانی از مشتریها نشان دهد. دلیل تمایز برند شما از دیگران نهتنها باید در محصولات و خدمات قابل مشاهده باشد؛ بلکه باید جزئی از شخصیت برند شما شود و همچنین نحوهی تعامل شما با مشتریها و معرفی کسبوکار شما به دنیا را تعریف کند.
بهعنوان مثال بخش استوری شبکههای اجتماعی را در نظر بگیرید. در پاییز سال ۲۰۱۳ اسنپچت ویژگی جدید استوری را به اپلیکیشن خود اضافه کرد؛ به این صورت که کاربران میتوانستند عکس یا ویدئویی را با دیگران به اشتراک بگذارند که بعد از گذشت ۲۴ ساعت پاک میشد. بعد از مدتی اینستاگرام و فیسبوک نیز این ویژگی را به اپلیکیشن خود افزودند و امکان به اشتراک گذاشتن ویدئوی پخش زنده را نیز برای کاربران مهیا کردند. تنها یک پلتفرم توانست این ویژگی را به محبوبیت برساند و دیگران در استفاده از آن شکست خوردند. امروزه کاربران اینستاگرام بیشتر از کاربران اسنپچت از استوری استفاده میکنند. کاربران فیسبوک نیز بهندرت از این ویژگی بهره میبرند. چه چیزی باعث شد که اینستاگرام در استفاده از استوریها موفق شود؟ دلیل موفقیت این است که آنها مخاطبان خود را میشناسند و میدانند چرا باید امکانات جدید را به پلتفرم خود اضافه کنند.
کاربران به این دلیل از اینستاگرام استفاده میکنند که بتوانند از طریق محتوای تصویری با یکدیگر در تعامل باشند و خبرهای جدید را دریافت کنند. بنابراین به اشتراک گذاشتن تصویر در اینستاگرام یک موضوع بدیهی برای کاربران است و به استوری به چشم یک روش خلاقانه و جدید برای انتشار عکسها نگاه میکنند و همین موضوع باعث موفقیت آن شده است.
به عبارت دیگر اینستاگرام موضوعی که در آن بهترین است پیدا کرد و آن را تقویت کرد. اما از طرف دیگر فیسبوک نتوانست در استفاده از استوری موفق عمل کند. آیا یک برند میتواند استفاده از امکاناتی که دلیل اصلی استفاده کاربران هستند را به صفر برساند؟ بله چنین کاری امکانپذیر است؛ اما باعث از بین رفتن ویژگیهایی میشود که طی این چند سال روی توسعهی آن کار کردهاند.
تا به حال بارها و بارها پیش آمده است که شاهد چنین موضوعی باشیم؛ اینکه یک ایدهی بزرگ توسط تعداد زیادی از شبکههای اجتماعی مورد استفاده قرار میگیرد. برندهایی میتوانند متمایز شوند که زمان بگذارند و مشتریهای خود را بشناسند. اینکه بدانند آنها به دنبال چه چیزهایی هستند و با توجه به این موضوع ویژگیهای جدیدی به محصول یا خدمات خود اضافه کنند. بهعنوان مثال اینستاگرام روشهای جالبی برای به اشتراکگذاری عکس ارائه میدهد و آمازون راحتی را برای مشتریهای خود به ارمغان میآورد.
متمایز کردن برند کار سختی است؛ مخصوصا اگر ندانید دقیقا کدام ویژگی شما را از دیگران متمایز میکند. اگر شما هم در چنین شرایطی قرار دارید، به مشتریهای خود نگاه کنید. چه چیزی باعث شده است که مشتریها به جای خرید کردن از شما سراغ رقبایتان میروند؟ آیا تسهیلاتی که در فروش آنلاین خود ارائه میدهند دلیل چنین موضوعی است؟ اگر پاسخ مثبت است باید این موضوع در مرکز توجه قرار بگیرد. دلیل اصلی مشکل را پیدا کنید و سپس به دنبال راه حل آن باشید.
فراموش نکنید که این رویکرد باید با بررسی دقیق همراه باشد. اگر میخواهید برند خود را از دیگران متمایز کنید، باید این موضوع را دائما مورد بررسی قرار دهید که آیا مشتریهای درست را مورد هدف قرار دادهاید یا خیر. داشتن یک دانش پایه از مشتریها اجازه میدهد که ببینید آیا در مسیر درستی در بهبود روابط خود با مشتریها قرار دارید یا خیر. به جای تلاش برای ساختن یک محصول آیندهدار یا ارائهی سریعترین خدمات، به این فکر کنید که کدام موضوعات ریشهای باعث تمایز شما از دیگران میشود.
نوآوری واقعی این است که برند خود را طوری بسازید که از همه نظر خاص باشد. بنابراین روی پیدا کردن دلیل تمایز خود تمرکز کنید و با بهرهگیری از این موضوع، برندی بیهمتا داشته باشید.
برچسب های مهم
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه دوست داشتی ... ...
در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب فارسی ششم ابتدایی قرار داده شده است که می تواند نیاز های شما را برای امتحان از کتاب در طول سال تامین کند. این آزمون ها به دو صورت word و pdf هستند تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن ها اعمال نمایید. ... ...
در داخل این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب مطالعات اجتماعی ششم ابتدایی قرار داده شده است که می تواند نیاز شما را برای امتحان در طول سال تامین کند. این امتحان ها به دو صورت word و pdf هستند تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن ایجاد نمایید. ... ...
در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب ریاضی ششم ابتدایی قرار داده شده است که می تواند نیاز شما را به آزمون در طول سالتحصیلی تامین کند و قابل استفاده توسط معلمان و اولیا است. این آزمون ها به دو صورت word و pdf هستند تا در صورت تمایل بتوانید تغییرات دلخواه را در آن ... ...
Physics of the impossible A fascinating exploration of the science of the impossible—from death rays and force fields to invisibility cloaks—revealing to what extent such technologies might be achievable decades or millennia into the future. One hundred years ago, ... ...
Yugoslavia: Peace, War, and Dissolution The Balkans, in particular the turbulent ex-Yugoslav territory, have been among the most important world regions in Noam Chomsky’s political reflections and activism over the past couple of decades. Through his articles, public ... ...
در این فایل 20 عدد آزمون از قسمت های مختلف کتاب علوم ششم ابتدایی قرار داده شده است تا بتواند نیازهای شما را برای آزمون از کتاب علوم در طول سالتحصیلی تامین نماید. این آزمون ها به دو صورت word و pdf قرار داده شده است تا شما بتوانید در صورت تمایل تغییرات دلخواه را در آن اعمال ... ...
توضیحات: دانلودفایل PDF سوالات ریاضی همراه با پاسخ آزمون ورودی پایه دهم مدارس نمونه دولتی دوره دوم متوسطه تیرماه 401 سال تحصیلی: 1402 سوالات ریاضی کل کشور تعداد صفحات : 42 فایل باسایت فورکیا ...
فایل وکتور لایه باز طرح هاسکی قابل ویرایش و تغییر سایز فرمت فایل : Cdr,Ai,Eps,Png,Pdf ... ...
زندگی خود را بیافرینید.pdf ... ...
فایل اکسل افزایش حقوق کارگری در سال 1403 بر اساس اعلام وزارت کار به تفکیک حداقلی بگیر و سایر سطوح در این فایل اکسل فقط افزایش حقوق محاسبه شده است و بر اساس تغییر حقوق پایه قابل تغییر می باشد بیمه و مالیات لحاظ نشده است ...
The real price of everything : rediscovering the six classics of economics In his New York Times bestsellers Liar’s Poker and Moneyball, Michael Lewis gave us an unprecedented look at what goes on behind the scenes on Wall Street. Now he takes us back across the centuries ... ...
مبانی فلسفه جدید.pdf از دکارت تا کانت ... ...
دانلود فایلهای بسته آمادهچاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟ همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟ همیشه ... ...
اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.
ایجاد وب سایت یا