فروشگاه اینترنتی پاسارگاد آریان

فروشگاه اینترنتی پاسارگاد آریان

فروش انواع کتب اینترنتی، مرجع تمامی کتاب های آموزشی، درسی، جزوه ای و... با تجربه بیش از 10 سال

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 40
  • بازدید دیروز : 821
  • بازدید کل : 1437847

دستورالعمل قرآنی و ذکر نجات


دستورالعمل قرآنی و ذکر نجات

دستورالعمل قرآنی و ذکر نجات

 


این ذکر قرآن کلیدی است که می توان با آن دربها را گشود و گرفتاریها را زدود. درختی است که میوه دادن آن مخصوص به فصلی و چیدن آن هم مربوط به شخصی نیست، همیشه سرسبز است و پربار و در تمام زمانها و مکانها و برای همه افراد آرمانی ترین محصول را دارد. البته همراهی و انس دایم می خواهد.

 


ذکر

در سال 1346 شمسی به امید گشایش در کار و بار زندگی از روستا به شهر مشهد مهاجرت کردیم من که فرزند ارشد خانواده بودم برای کمک به معاش خانواده به کار قالی بافی پرداختم با اینکه فقط نه سالم بود به سرعت مراحل یادگیری و استادی را به پایان رساندم و پس از سه سال، دستمزد استاد کامل را دریافت می کردم. از طلوع آفتاب تا غروب کار کرده پس از مراجعت به منزل و ادای فریضه مغرب و عشاء در مسجد محل، به مدرسه می رفتم و تا پاسی از شب به تحصیل دوره ابتدایی مشغول بودم و از آنجا که علاقه وافری نیز به درس عربی و یادگیری معارف دینی داشتم، پس از اتمام دوره ابتدایی و فراغت از کار روزانه، به مدرسه علوم دینی می رفتم.

در یکی از همین شب ها امام جماعت مسجد حدیثی از حضرت امیر(علیه السلام) نقل کرد که می فرماید: عجب دارم از کسی که این ذکر را بگوید:« لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین» و از غصه نجات پیدا نکند. استماع این حدیث غوغایی در دل من بوجود آورد، من که در این سن سال باید درس بخوانم، بخاطر نیاز خانواده دچار کاری طاقت فرسا و ملال آور شده بودم این حدیث روزنه ای را در برابرم گشود و از آن شب به بعد همواره این ذکر قرآنی را هنگام کار تکرار می کردم و انتظار فرجی داشتم، تا اینکه یک شب یکی از نماز گذاران به من گفت: تو با این روحیه ای که داری سزاوار است در حوزه درس بخوانی و طلبه شوی. من جوابی ندادم، زیرا تحقق این پیشنهاد را با توجه به حال و وضع خانواده ام غیر ممکن می دانستم. روزها سپری می شد و من همچنان به قرائت این ذکر ادامه می دادم تا اینکه یک روز صبح در حین کار گویا به من الهام شد که خوب است پیشنهاد آن نماز گذار را تجربه کنم شاید فرجی حاصل شود، ساعت ده صبح برای نخستین بار کارم را ترک کردم و مستقیم به مدرسه علمیه رفتم و به مدیر گفتم: آمده ام تا طلبه شوم با اینکه زمان پذیرش تمام شده بود و مقررات ورود نیز خیلی دشوار بود، با کمال تعجب دیدم مسؤول مدرسه به راحتی مرا پذیرفت و گفت: به همراه پدرت به مدرسه بیا! تا این جای کار درصدی از مشکل حل شده بود، ولی مشکل عمده طرح این موضوع با خانواده ام بود که زندگی آنها وابسته به کار من بود، به هر حال به خدا توکل کردم و موضوع را با احساس آمیخته از بیم و امید با پدرم در میان گذاشتم، در نهایت نا باوری پدرم از این پیشنهاد با بی اعتنایی به عواقب آن استقبال کردو با هم نزد مدیر مدرسه رفتیم و او در جواب پرسش مدیر مبنی بر رضایتش برای تحصیل در مدرسه علمیه با چشمان پر از اشک گفت: این آرزو و افتخار من است که فرزندم در این راه قدم بردارد و سرباز امام زمان باشد.

امام صادق علیه السلام : عجب دارم از کسى که غم زده است چطور این دعا را نمى خواند «لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین» چرا که خداوند به دنبال آن مى فرماید: ما او را پاسخ دادیم و از غم نجات دادیم و این چنین مؤ منان را نجات مى دهیم

 

زندگی ما پس از این پیش آمد تا حدودی دشوار شد ولی بر اثر گذشت و فداکاری خانواده پس از مدتی خداوند شغل شریف و با برکت خادمی حضرت رضا(علیه السلام) را نصیب پدرم کرد که هرگز تصور آن را نمی کرد.

خداوند هر فردی را به گونه ای به سوی خویش فرا می خواند ما را نیز از طریق آشنایی و تکرار این ذکر به درگاه و بساط خیر و برکت قرآن کریم هدایت کرد که البته الطاف، راهنمایی، دستگیری و بنده پروری، مهربانی،عنایت و حمایت خداوندی بیش از آن است که بتوان آن را به زبان آورد. آنچه گفته شد مشتی بود از خروار و یکی از هزارکه می توان آن را غنیمت روزگار نامید.

این ذکر قرآن کلیدی است که می توان با آن دربها را گشود و گرفتاریها را زدود. درختی است که میوه دادن آن مخصوص به فصلی و چیدن آن هم مربوط به شخصی نیست، همیشه سرسبز است و پربار و در تمام زمانها و مکانها و برای همه افراد آرمانی ترین محصول را دارد. البته همراهی و انس دایم می خواهد.

 

آثار و برکات ذکر یونسیه

1- پیامبر گرامى صلى الله علیه و آله وسلم : هر بیمار مسلمانى که این دعا را بخواند، اگر در آن بیمارى (بهبودى نیافت و) مرد پاداش شهید به او داده مى شود و اگر بهبودى یافت خوب شده در حالى که تمام گناهانش آمرزیده شده است .

2-. رسول خدا صلى الله علیه و آله وسلم : آیا به شما خبر دهم از دعایى که هرگاه غم و گرفتارى پیش آمد آن ادعا را بخوانید گشایش ‍ حاصل شود؟ اصحاب گفتند: آرى اى رسول خدا. آن حضرت فرمود: دعاى یونس که طعمه ماهى شد: «لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین»

3- امام صادق علیه السلام : عجب دارم از کسى که غم زده است چطور این دعا را نمى خواند «لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین» چرا که خداوند به دنبال آن مى فرماید: ما او را پاسخ دادیم و از غم نجات دادیم و این چنین مؤ منان را نجات مى دهیم .

4- مرحوم کلینى نقل مى کند: مردى خراسانى بین مکه و مدینه در ربذه به امام صادق علیه السلام برخود و عرضه داشت : فدایت شوم من تا کنون فرزند دار، نشده ام ، چه کنم ؟حضرت فرمود: هرگاه به وطن برگشتى و خواستى به سوى همسرت روى آیه ( 78 سوره انبیا) را بخوان انشاء الله فرزند دار خواهی شد.

از بسیاری از بزرگان این ختم با عدد 400 مرتبه در سجده خصوصا" در میان نماز مغرب و عشاء و یا قبل از اذان صبح و یا بین الطلوعین جهت افاضات روحانی نقل شده است و این یکی از ختوماتی است که معمولا" اساتید در ابتدای سلوک به شاگردانشان توصیه می کنند . ناگفته نماند که این ختم به منزله توبه ای حقیقی است اگر خالصانه برای خدا بجای آورده شود اثر شگرفی در پیشبرد انسان دارد

ختم های ذکر یونسیه

ختم های این ذکر شریف 400 /700/7000/4000/3000/1001/ بار گفته اند که بستگی به دستور استاد و قابلیت طالب دارد . اما عدد 400 برای همه آن هم شب ها بعد از نماز عشاء تا هر وقت شب در سجده نافع است .

چون این ذکر به معنی استغفار است در آن هیچ عوارضی نیست . برای دیدن حالات برزخی مؤثر است،

برای تقویت نفس و قلب و مکاشفات بسیار خوب است وبرای رفع حجب و نورانیت موثر است و استجابت دعا و نجات مؤمنین از طرف خدا شامل گوینده آن می شود.

مرحوم آخوند ملا حسنقلی همدانی: هر قدر در هر وقت بتوانید این ذکر را بگوئید.

مرحوم سید هاشم حداد نقل کردند که ذکر یونسیه برای معرفت نفس و معرفت رب مؤثر است و خودش به ذکر یونسیه مشغول بود .

از وی سئوال شد در ایام فراغت همانند راه رفتن و نشستن چه ذکری برای نورانیت قلب و رفع حجب خوب است ؟ فرمود: ذکر یونسیه

می فرمود : عدد 3000 به بعد برای کاملین " سالکینی که از مراحلی و منازلی عبور کرده اند " می باشد .جناب استاد مدت زیادی در نجف 3000 مرتبه این ذکر را در سجده می گفتند.

از بسیاری از بزرگان این ختم با عدد 400 مرتبه در سجده خصوصا" در میان نماز مغرب و عشاء و یا قبل از اذان صبح و یا بین الطلوعین جهت افاضات روحانی نقل شده است و این یکی از ختوماتی است که معمولا" اساتید در ابتدای سلوک به شاگردانشان توصیه می کنند . ناگفته نماند که این ختم به منزله توبه ای حقیقی است اگر خالصانه برای خدا بجای آورده شود اثر شگرفی در پیشبرد انسان دارد .

وقتی از مرحوم آیت الله کشمیری پرسیدند بهترین کار برای سالک در کدام یک از اعمال عبادی است؟ فرمودند : بهترین آن سجده است که ذکر یونسیه در آن گفته شود . و فرمودند : امان ذکر یونسیه موجب اتصال به ارواح و باز شدن چشم برزخی می گردد.


منابع :

سایت حوزه

کتاب راهنمای گرفتاران

آفتاب خوبان اثر استاد علی اکبر صداقت

  انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 647
دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته پنجم فروردین ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

پاورپوینت درس دهم قرآن هشتم سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه

  عنوان پاورپوینت: پاورپوینت سوره یس، سوره صافات و تفسیر نمونه درس 10 قرآن پایه هشتمفرمت: پاورپوینت قابل ویرایش   تعداد اسلاید: 26       پوشش کامل درس (جلسه اول و دوم) به همراه صوت آیات   پاورپوینت قابل ویرایش با محیط حرفه ای   منطبق با آخرین ... ...

کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت ppt

عنوان فایل :کتاب گیاه شناسی یک با فرمت پاورپوینت نوع فایل: پاورپوینت تعدادصفحات : 250 ص   برای دانلود روی لینک زیر کلیک نمایید دانلود کتاب گیاه شناسی ۱ با فرمت پاورپوینت ppt شرح مختصر: امروزه سلول به عنوان واحد ساختمانی همه موجودات زنده معرفی می‌شود و درباره هر یك از ...

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf

حرکت تاریخی کرد به خراسان.pdf ... ...

Fourth Places: Informal Social Life and Interaction in New Designed Public Spaces

Fourth Places: Informal Social Life and Interaction in New Designed Public Spaces

Fourth Places: Informal Social Life and Interaction in New Designed Public Spaces Year:2022   Publisher:Springer   Language:English   Pages:253   ISBN 10:3031079450   ISBN 13:9783031079450   Series:The Urban Book Series   File:PDF, 7.92 MB   IPFS:CID , CID ... ...

Beyond Preservation: Using Public History to Revitalize Inner Cities (Urban Life, Landscape and Policy)

Beyond Preservation: Using Public History to Revitalize Inner Cities (Urban Life, Landscape and Policy)

Beyond Preservation: Using Public History to Revitalize Inner Cities (Urban Life, Landscape and Policy)Across the United States, historic preservation has become a catalyst for urban regeneration. Entrepreneurs, urban pioneers, and veteran city dwellers have refurbished ... ...

آموزش میکرو کنترلر avr  به زبان c

آموزش میکرو کنترلر avr به زبان c

این کتاب به آموزش برنامه نویسی میکروکنترلر هاي AVR به زبان C توسط نرم افزار CodeVision می پردازد. اگر علاقند به یادگیری برنامه نویسی میکروکنترلرهای AVR به زبان #سی در محیط کدویژن هستید این نوشته را در میکرو دیزاینر الکترونیک از دست ندهید. ... ...

استبصار.pdf

استبصار.pdf

استبصار.pdf               ... ...

دریافت فایل : استبصار.pdf

افسانه های ملل.mp3

افسانه های ملل.mp3 ...

دریافت فایل : افسانه های ملل.mp3
تاریخ کردستان.pdf

تاریخ کردستان.pdf

تاریخ کردستان.pdf ... ...

دریافت فایل : تاریخ کردستان.pdf

فست دیکشنری.apk

فست دیکشنری.apk fast dictionary.apk ...

دریافت فایل : فست دیکشنری.apk
Space in Psychoanalysis, Psychoanalysis in Space

Space in Psychoanalysis, Psychoanalysis in Space

Space in Psychoanalysis, Psychoanalysis in SpaceSpace in Psychoanalysis, Psychoanalysis in Space explores the immense potential of psychoanalytic thought to questions of spatiality.     Publisher:Taylor & Francis (Unlimited)   Language:English   ISBN ... ...

Building a Game with Unity and Blender: Learn how to build a complete 3D game using the industry-leading Unity game development engine and Blender, th

Building a Game with Unity and Blender: Learn how to build a complete 3D game using the industry-leading Unity game development engine and Blender, th

Building a Game with Unity and Blender: Learn how to build a complete 3D game using the industry-leading Unity game development engine and Blender, the graphics software that gives life to your ideasIn the wake of the indie game development scene, game development tools are ... ...

مسیحیت و اعتراض در سده بیستم.pdf

مسیحیت و اعتراض در سده بیستم.pdf

مسیحیت و اعتراض در سده بیستم.pdf ... ...

تاریخ موسسات تمدّنی جدید در ایران.pdf

تاریخ موسسات تمدّنی جدید در ایران.pdf

تاریخ موسسات تمدّنی جدید در ایران.pdf ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

فروش انواع کتاب اینترنتی، مرجع تمامی کتاب های آموزشی، درسی، جزوه ای و... با تجربه بیش از 10 سال

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما