فروشگاه اینترنتی پاسارگاد آریان

فروشگاه اینترنتی پاسارگاد آریان

فروش انواع کتب اینترنتی، مرجع تمامی کتاب های آموزشی، درسی، جزوه ای و... با تجربه بیش از 10 سال

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 69
  • بازدید دیروز : 556
  • بازدید کل : 1454360

کدام رژیم غذایی نیازهای روزانه بدن را تامین میکند؟


کدام رژیم غذایی نیازهای روزانه بدن را تامین میکند؟
ایران ناز، تغذیه سالم موضوعی است كه زیاد درباره آن بحث میشود. هر كدام از ما دوست داریم بدانیم چه رژیم غذایی سالم تر است و یا چه مواد خوراكی ای میتوانند احتیاجات بدن را تامین كنند. با آنكه همه می دانند مصرف مواد خوراكی ای كه به روش صنعتی تهیه شده است ناسالم است اما به خوردن آنها علاقه نشان می دهند.
 
این علاقه به علت آن است كه خوردن غذا و مواد خوراكی مفهوم سنتی خود را از دست داده است. غذا خوردن دیگر تنها به معنای تامین انرژی مورد نیاز بدن و سیر شدن نیست بلكه به نوعی لذت نیز تبدیل شده است. به همین دلیل ما دوست داریم آنچه می خوریم خوشمزه تر باشد حتی اگر بدانیم به سلامتمان آسیب می زند.
نتیجه مفهوم جدید غذا خوردن اضافه وزن، افزایش آمار بیماری هایی مانند سكته های قلبی، دیابت نوع دوم و كلسترول بالا است. سلیقه هر كس در مورد مزه و بوی غذا شخصی است به همین علت هیچ رژیم غذایی نمی تواند همگانی باشد. اما عادات غذایی ما تا حد زیادی به فرهنگ جامعه مان نیز مربوط می شود.
به طور مثال صبحانه محبوب انگلیسی ها چای سیاه، كره مربا و نان تست سفید است اما در آلمان، نان و كالباس و قهوه جایگاه اول را دارد. زمانی در ایران صبحانه كله پاچه یا حلیم بود، اما اكنون چای شیرین و نان و پنیر محبوب تر است.
آنچه كه ما به خوردن آن عادت می كنیم ذائقه مان را نیز تغییر می دهد. در اكثر كشورهای آفریقایی تنها در كودكی شیر مصرف می شود و از آنجا كه افراد پس از سنین كودكی عادت به نوشیدن شیر ندارند معده شان نیز به این تغییر عادت می كند. نوشیدن شیر پس از سال ها و در بزرگسالی در این افراد گاه منجر به حالت تهوع می شود.
روش جالبی كه متخصصین تغذیه آلمانی برای تغذیه سالم توصیه می كنند روشی است كه در آن هر فرد شخصاً رژیم غذایی مطلوب خود را پیدا می كند. در این روش توصیه می شود ابتدا سبزی یا میوه مورد علاقه تان را پیدا كنید. سپس سعی كنید آن را با استفاده از دستورهای غذایی متفاوت مثل كوكو، سوپ یا پوره در برنامه غذایی روزانه تان بگنجانید.

نكته بعدی خوردن سالاد به عنوان یك وعده غذایی است. استفاده از میوه و سبزیجات مختلف و اضافه كردن حبوبات، تخم مرغ، كمی تن ماهی یا گوشت مرغ به آن سالاد را تبدیل به وعده غذایی سالم و سیر كننده می كند كه می توان هر بار با كمی تغییر آن را متنوع كرد.

تخم مرغ و حبوبات به خصوص عدس حاوی سلنیوم هستند. سلنیوم قدرت دفاعی بدن را بالا می برد. مصرف روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ گرم گوشت برای یك انسان بالغ كافی است. این میزان گوشت حدود ۱۵ میلی گرم آهن و یك ونیم میلی گرم مس مورد نیاز روزانه بدن را تامین می كند. انواع مختلف ماهی را امتحان كنید.

ماهی ها نیز طعم های متفاوتی دارند. ماهی سرشار از ید است و بدن یك انسان بالغ روزانه ۲۵ میكروگرم ید نیاز دارد. فرآورده های لبنی به خصوص شیر حاوی كلسیم، نیاسین و روی هستند. نیاسین عنصری است كه در ساختمان دستگاه عصبی به كار می رود و روی، بهبود زخم ها را سرعت می بخشد. روزانه نوشیدن یك لیوان شیر این مواد را تامین می كند.

از پنیر به خصوص پنیر پر چرب به راحتی نمی توان صرف نظر كرد، اما می توان كمتر خورد. خوردن روزانه یك لقمه كوچك نان و پنیر پرچربی یا خامه هم مزه می دهد و هم ضرری ندارد. به نوشیدنی ها بیشتر فكر كنید. آبمیوه رقیق و تازه بدون افزودنی ها به خصوص بدون شكر اضافه به تامین آب مورد نیاز بدن كمك می كند.

مصرف چای و قهوه تشنگی را به صورت كاذب برطرف می كند و مانع از احساس عطش می شود. بدین ترتیب آب مورد نیاز بدن تامین نمی شود. در حالی كه بدن یك انسان بالغ روزانه دست كم یك لیتر و نیم آب نیاز دارد.

  انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 82
سوالات نهاد مبحث اسلام، مردم و ولایت از دیدگاه امام خمینی

سوالات نهاد مبحث اسلام، مردم و ولایت از دیدگاه امام خمینی

  عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث اسلام، مردم و ولایت از دیدگاه امام خمینی همراه با پاسخ شامل: 3 جلسه تعداد صفحات: 3 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد   سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20   فرمت: ... ...

دانلود کتاب صوتی فوق العاده کودک خانواده انسان(روش تربیت کودک بر اساس نظرات دکتر هایم جینات)

کتاب صوتی فوق العاده کودک خانواده انسان فوق العاده موثر برای تربیت کودک این کتاب صوتی روش تربیت کوذک بر اساس نظرات دکتر هایم جینات را نشان می دهد  حجم 360 مگابایت شامل 20 فایل صوتی  اگر چنانچه در هر صورت موفق به دریافت نشدید پس از خرید تلگرام ارسال خواهد شد پشتیبانی ...

دانلود پاورپوینت تست هوش ریون کودکان به همراه کلید

تست هوش1- ریون کودکان 2- ریون بزرگسالان 3-.ریون پیشرفته 4- راهنمای اجرای پرسشنامه ریون پیشرفته 5- تست هوشی ریون کودکان همراه با کلید ...

راهنمای جامع تعمیر چرخ خیاطی

راهنمای جامع تعمیر چرخ خیاطی

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت‌انگیز تعمیر چرخ خیاطی قدم بگذارید، با انواع خرابی‌های رایج و روش‌های عیب‌یابی و تعمیر آنها آشنا شوید و با صرفه‌جویی در هزینه‌ها، چرخ خیاطی خود را دوباره احیا کنید!   چرخ خیاطی، یکی از ابزارهای پرکاربرد در خانه‌ها و کارگاه‌های خیاطی است ... ...

Essentials of Game Theory: A Concise, Multidisciplinary Introduction

Essentials of Game Theory: A Concise, Multidisciplinary Introduction

Essentials of Game Theory: A Concise, Multidisciplinary IntroductionGame theory is the mathematical study of interaction among independent, self-interested agents. The audience for game theory has grown dramatically in recent years, and now spans disciplines as diverse as ... ...

نزهة القلوب

نزهة القلوب

  کتاب نزهة القلوب زبان : فارسی تعداد صفحات : 195 حجم فایل : 105 مگابایت ... ...

دریافت فایل : نزهة القلوب

پاورپوینت بیماری تورم عفونی بینی و نای گاو(IRB)

پاورپوینت بیماری تورم عفونی بینی و نای گاو(IRB) با فرمت ppt ودر 21 اسلاید قابل ویرایش قسمتی از متن پاورپوینت بیماری تورم عفونی بینی و نای گاو(IRB) تاریخچه طی دهه 1950 در ایالت متحده نیاز روز افزون به پروار بندی در مقیاس وسیع وظهور نوعی سندرم جدید به نام رینوتراکئیت عفونی گاو ...

راهنمای جامع نکات بارداری

راهنمای جامع نکات بارداری

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز بارداری قدم بگذارید، با تمام نکات ضروری این دوران آشنا شوید و با آگاهی و آمادگی کامل، سفری شیرین و لذت بخش را در پیش رو داشته باشید!   بارداری، دورانی حساس و سرشار از تغییرات در بدن زن است که نیازمند مراقبت ها و توجه ویژه ای می ... ...

پاور پوینت اختلال لکنت زبان گفتار درمانی

پاور پوینت اختلال لکنت زبانگفتار درمانی ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

فروش انواع کتاب اینترنتی، مرجع تمامی کتاب های آموزشی، درسی، جزوه ای و... با تجربه بیش از 10 سال

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما