فروشگاه اینترنتی پاسارگاد آریان

فروشگاه اینترنتی پاسارگاد آریان

فروش انواع کتب اینترنتی، مرجع تمامی کتاب های آموزشی، درسی، جزوه ای و... با تجربه بیش از 10 سال

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 653
  • بازدید دیروز : 712
  • بازدید کل : 1453661

٢٣ توصیه تغذیه ای به بیماران دیابتی


٢٣ توصیه تغذیه ای به بیماران دیابتی
یک متخصص تغذیه و استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یک بیمار دیابتی با کنترل و درمان مناسب می‌تواند سال‌ها یک زندگی طبیعی از نظر کمی و کیفی داشته باشد.

دکتر عبدالرضا نوروزی افزود: یک بیمار دیابتی با کنترل و درمان مناسب می‌تواند سال‌ها یک زندگی طبیعی از نظر کمی و کیفی داشته باشد ولی اگر بیماری به حال خودش رها شود، بیمار دچار عوارضی خواهد شد که بلافاصله ظاهر نشده و در طول سال‌های آینده بروز می‌کند.

وی افزایش چربی، ‌کلسترول و فشارخون را از عوارض دیابت برشمرد و گفت: رژیم غذایی سالم، حفظ وزن در محدوده نرمال، فعالیت ورزشی، ترک سیگار و کاهش استرس از مهمترین اقدامات برای کنترل بیماری دیابت است.

وی افزود: کنترل فشارخون، چربی خون به ویژه کلسترول، رعایت بهداشت پا و استفاده از کفش راحت و معاینه منظم چشم از مواردیست که افراد دیابتی باید به آن توجه کنند.

نوروزی با بیان اینکه افت قند خون تقریبا در همه دیابتی‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: لرزش، سرگیجه، تعریق، گرسنگی زیاد، رنگ پریدگی، حواس پرتی، مور مور شدن دور دهان،‌ تشنج و تغییر خلق و خو از جمله علائم افت قند خون است.

وی با بیان اینکه بیماران دیابتی نوع یک برای پیشگیری از افت قند خون باید دوز مناسب انسولین را رعایت کنند، افزود: استفاده از داروی دیابت، وعده‌های غذایی با فاصله طولانی، مصرف غذاهایی با نمایه‌های قند بالا و ابتلا به بیماری‌های زمینه‌ای از جمله عواملی است که باعث افت قند خون در بیماران دیابتی می‌شود.

وی ورزش را از جمله عوامل موثر در درمان افت قند خون دانست و گفت: با 45 دقیقه ورزش روزانه قند خون به میزان 50 میلی گرم کاهش می‌یابد علاوه بر این ورزش در کاهش وزن و کاهش نیاز به داروهای دیابتی نیز موثر است؛ همچنین موجب بهبود جریان خون، بهبود روحیه و افزایش اعتماد به نفس می‌شود.

استادیار دانشکده پزشکی مشهد گفت: ورزش باید حداقل 15 دقیقه در هفته و به صورت منظم و مستمر باشد.

وی با بیان اینکه ریسک ابتلا به دیابت در افرادی که پدر و مادر مبتلا به دیابت دارند بالاتر است، افزود: بهترین راه پیشگیری از ابتلا به دیابت برای افرادی که پدر و مادر دیابتی دارند این است که وزن خود را در حد نرمال نگه دارند.

وی خاطر نشان کرد: 8 کیلوگرم کاهش وزن، میزان قند خون را 20 میلی‌گرم پایین می‌آورد.

نوروزی با بیان اینکه کاهش بسیار زیاد و به صفر رساندن مصرف نشاسته در افراد دیابتی پایه و اساس علمی ندارد، گفت: عدم مصرف نشاسته در دیابتی‌ها مطلوب نیست و یک فرد متوسط 70 کیلوگرمی می‌تواند به میزان 700 گرم مواد نشاسته‌ای مصرف کند.

وی ادامه داد: نان باگت و سیب زمینی که نمایه قندی بالایی دارند، قند خون را با سرعت افزایش می‌دهند ولی ماکارونی و نان سنگگ جز بهترین مواد نشاسته‌ای برای افراد دیابتی هستند.

وی با تاکید بر اهمیت کاهش مصرف نمک به 5 گرم در روز گفت: کاهش مصرف چربی به ویژه چربی‌های حیوانی و مصرف حداقل پنج وعده سبزیجات در روز از نکاتی است که بیماران دیابتی باید به آن توجه کنند.

استادیار دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: بیماران دیابتی منعی در مصرف برنج ندارند ولی باید میزان مصرف را به 200 گرم در روز برای یک فرد متوسط کاهش دهند.

وی با بیان اینکه برخلاف تصور معمول میوه‌های شیرین مثل موز و زردآلو برای بیماران دیابتی مضر نیستند، گفت: برای بیماران دیابتی بهتر است که این‌گونه میوه‌ها زیاد رسیده نباشد.

وی با تاکید بر اینکه افراد دیابتی باید سبزیجات بیشتری مصرف کنند، افزود: این بیماران باید از مصرف مواد پرچرب و روغن حیوانی دوری کنند.

نوروزی همچنین گفت: مواد غذایی که به اسم غذای دیابتی رواج پیدا کرده است مثل بیسکویت و شرینی دیابتی در حقیقت برای این بیماران خوب نیست.

وی ادامه داد: در تهیه این نوع غذاها، از مواد شیرین کننده به جای شکر استفاده می‌شود، طعم بد و تلخی دارند لذا تهیه‌کنندگان این غذاها باید برای خوشمزه‌تر شدن غذا از مواد چربی استفاده کنند بنابراین غذاها قند کم و چربی زیاد دارند.

وی افزود: مصرف نوشابه‌های رژیمی برای افراد دیابتی منعی ندارد.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین خاطرنشان کرد: در هر 10 ثانیه یک نفر در اثر دیابت یا عوارض ناشی ازدیابت در دنیا می‌میرد و دو نفر به مبتلایان به این بیماری افزوده می‌گردد.

  انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 107
سوالات نهاد مبحث اسلام، مردم و ولایت از دیدگاه امام خمینی

سوالات نهاد مبحث اسلام، مردم و ولایت از دیدگاه امام خمینی

  عنوان مبحث: سوالات نهاد مبحث اسلام، مردم و ولایت از دیدگاه امام خمینی همراه با پاسخ شامل: 3 جلسه تعداد صفحات: 3 سوالات و جواب ها بصورت تایپ شده با فونت استاندارد می باشد که قابلیت سرچ در زمان آزمون را دارد   سوالات ترم جدید همراه با پاسخ برای نمره 20   فرمت: ... ...

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  چهارم اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته چهارم اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

پاور پوینت اختلال لکنت زبان گفتار درمانی

پاور پوینت اختلال لکنت زبانگفتار درمانی ...

دانلود پاورپوینت تست هوش ریون کودکان به همراه کلید

تست هوش1- ریون کودکان 2- ریون بزرگسالان 3-.ریون پیشرفته 4- راهنمای اجرای پرسشنامه ریون پیشرفته 5- تست هوشی ریون کودکان همراه با کلید ...

Excel VBA - Step by Step Guide To Learning Excel Programming Language For Beginners

Excel VBA - Step by Step Guide To Learning Excel Programming Language For Beginners

Excel VBA - Step by Step Guide To Learning Excel Programming Language For Beginners   Year:2017   Language:English   Pages:106   File:PDF, 1.21 MB   IPFS:CID , CID Blake2b       ... ...

Essentials of Game Theory: A Concise, Multidisciplinary Introduction

Essentials of Game Theory: A Concise, Multidisciplinary Introduction

Essentials of Game Theory: A Concise, Multidisciplinary IntroductionGame theory is the mathematical study of interaction among independent, self-interested agents. The audience for game theory has grown dramatically in recent years, and now spans disciplines as diverse as ... ...

Violin for Beginners: The Complete Guide to Learn to Play Violin in a Simple Way. Includes Music Theory and Sheet Music

Violin for Beginners: The Complete Guide to Learn to Play Violin in a Simple Way. Includes Music Theory and Sheet Music

Violin for Beginners: The Complete Guide to Learn to Play Violin in a Simple Way. Includes Music Theory and Sheet Music Explore the Multiple Facets of Music, and Color Your World in as Many Ways as You Like by Learning to Play the Violin Have you always wanted to learn to ... ...

پاورپوینت بیماری تورم عفونی بینی و نای گاو(IRB)

پاورپوینت بیماری تورم عفونی بینی و نای گاو(IRB) با فرمت ppt ودر 21 اسلاید قابل ویرایش قسمتی از متن پاورپوینت بیماری تورم عفونی بینی و نای گاو(IRB) تاریخچه طی دهه 1950 در ایالت متحده نیاز روز افزون به پروار بندی در مقیاس وسیع وظهور نوعی سندرم جدید به نام رینوتراکئیت عفونی گاو ...

کتاب [جنگ و صلح نویسنده لئو تولستوی War and Peace by Leo Tolstoy(چهار جلدی)

کتاب [جنگ و صلح نویسنده لئو تولستوی War and Peace by Leo Tolstoy(چهار جلدی)

کتاب جنگ و صلح نویسنده لئو تولستوی War and Peace by Leo Tolstoy کتاب جنگ و صلح، رمانی نوشته ی لئو تولستوی است که نخستین بار در سال 1867 وارد بازار نشر شد. این رمان به شکل کلی به ماجرای یورش ناپلئون به روسیه در سال 1812 می پردازد و ماجرای سه تن از شناخته شده ترین شخصیت های ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

فروش انواع کتاب اینترنتی، مرجع تمامی کتاب های آموزشی، درسی، جزوه ای و... با تجربه بیش از 10 سال

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما