بعضی از مردم به دو دلیل روزنامه ها را ابزار زندگی گذشته به شمار می آورند؛ اول این که انگشتان را سیاه و جوهری می کنند و دوم چون دوست محیط زیست نیستند.

«سباستین بتن کورت» در ایالت کالیفرنیا از Art Center College of Design با مهارت تمام عناصر فیزیکی کاغذ الکترونیکی را به کار برده تا خوانندگان در میان اطلاعات دیجیتالی حرکت کنند و این اطلاعات به صورت بی سیم در دسترس باشد. نام طرح او «Beyond the Fold » است و به سادگی، با حرکت دادن کاغذ می توان به اطلاعات زنده دسترسی پیدا کرد.

شما هم از تعویض لامپ های سوخته متنفرید؟ اگر هیچ وقت دیگر مجبور نبودید لامپ عوض کنید چه می شد؟!

«توماس ارل» یک طراح فرانسوی از SAAZS است. او چراغ هایی را خلق کرده که تقریبا" به اندازه ی یک عمر کار می کنند. چراغ های planilum ، پنجاه هزار ساعت، حدودا" معادل ۲۰ سال کار می کند. در ساخت این چراغ ها از گازهای غیر سمی و مواد قابل بازیافت استفاده می شود. بی شباهت به فن آوری دیگر لامپ ها، نور این طرح، از حباب ها یا منابع مجزای دیگری تولید نمی شود بلکه از خود مواد موجود در آن، به نام planilum به وجود می آید.

هر صفحه ی چراغ planilum کم تر از یک اینچ ضخامت دارد و می تواند به یک محفظه یا میز نصب شده یا به تنهایی در جایی قرار بگیرد. این چراغ از چهار لایه ی شیشه، گاز غیر سمی و ترکیبات دارای درخشندگی بدون گرما ساخته شده است؛ نوری ملایم از خود ساطع می کند و می تواند بدون خطر سوختگی آن را لمس کنید. به لامپ های دماشیدگر که در اثر حرارت زیاد نورانی هستند شباهتی نداشته، ۹۰ درصد قابل بازیافت و از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه است. لامپ های مذکور توسط Saazs، در طرح های مختلف در حال تولید است.

Kure یک میز غذاخوری خانوادگی است که توسط یک طراح ناشناس اهل کشور ترکیه، به نام «کان ساریوز» ساخته شده است. این طراح زیبا، خلاقانه و کاملا" عملی است.

او می گوید انگیزه ی ساخت این میز را از تفکر درباره ی یک گل شکوفا که می تواند هر وقت بخواهد باز و بسته شود به دست آورده است. Kure ، زمانی که باز است شبیه به یک میز غذاخوری کامل است و زمانی که بسته می شود به یک محفظه ی مدرن کروی شکل شباهت دارد.

یک منبع نور در مرکز میز قرار دارد که نوری آبی از خود ساطع می کند، این میز، ۶ صندلی غذاخوری دارد. کان ساریوز برای ارائه ی این طرح مورد تشویق گسترده ای قرار گرفت و مشغول واردکردن این طرح به بازار است.

همه ی ما می دانیم که دورانداختن باتری های قدیمی برای محیط زیست مضر است، اما هنگامی که این باتری ها از کار می افتند باید چه کار کنیم؟

«سانگ وو پارک» و «سانهی کیم» از دانشگاه «کوک مین» سئول، طرحی خوشایند و خلاقانه ارائه کرده اند تا بتوان از طریق یک ید نورافشان یا لامپ LED ، مجددا" از باتری های دور انداختنی استفاده کرد. این لامپ ها از پس مانده ی نیروی باتری های قدیمی استفاده می کنند.

نام این طرح، Energy Seeds است و شبیه گل هایی است که در یک گلدان، با حفره هایی به اندازه های مختلف برای باتری های استفاده شده، قرار دارد. برای روشن کردن یک LED حدودا" ۲ ولت نیرو نیاز است اما اکثر باتری های دور انداخته شده از ۰/۸ تا ۱/۳ ولت نیرو دارند پس ۲ باتری قدیمی برای روشن کردن یک LED کافی است.

Voicestick یک دستگاه اسکن متن قابل حمل است و در ابتدا برای افرادی که نقص بینایی دارند طراحی شد اما می تواند توسط هر کسی که از خستگی ناشی از مطالعه رنج می برد، استفاده شود.

سطل زباله ای طراحی شده است که با استفاده از فن آوری هوشمند انفجار، بمب ها را نابود می کند و اخبار جدید را به اطلاع مسافران می رساند.

هنگامی که این دستگاه نامه های چاپ شده را اسکن می کند، تابع OCR یا تشخیص الکترونیکی حروف، لغات موجود را می شناسد و متن نوشته شده را به صدا تبدیل می کند. این دستگاه قابل حمل می تواند تمام لغات و حروفی که در کتاب ها، روزنامه ها، قراردادها، نامه ها و ... یافت می شود را به اطلاعات صوتی تبدیل کند.

طراح این دستگاه نیز «سانگ وو پارک» است (که Energy Seeds را طراحی کرده) او متوجه شده بود که کتاب های معدودی به خط بریل ترجمه شده است زیرا ترجمه ی آن ها مخارج زیادی در بر دارد، بنابراین دستگاهی ساخت تا قابل حمل باشد و به افراد دارای نقص دید کمک کند تا هر متنی که تمایل دارند را بخوانند. Voicestick این مشکل را حل کرده است و به زودی به طرحی زیبا و مناسب استفاده تبدیل خواهد شد.

من دستگاه ipod ام را دوست دارم اما هیچ وقت به آن گوش نمی دهم، زیرا هر روز گم می شود، یک روز درون کیفم است و روز بعد داخل یکی از جیب ها یا روی یکی از قفسه ها جا مانده است و نمی توانم آن را پیدا کنم.

iBangle توسط «گوپینات پراسانا» طراحی شده و یک قطعه ی نازک آلومینیوم با صفحه ی انتخاب قابل لمس است، یک بالشتک درون این دستبند باد می شود تا آن را محکم به دور مچ شما نگه دارد. Bangle در زبان هندی به معنای النگو است. این دستبند یک قابلیت اضافی نیز دارد، موسیقی از طریق گوشی های بی سیم به گوش شما می رسد و دیگر نیازی به گوشی هایی که دائما" به هم می پیچیدند، نخواهید داشت.

به دلایل امنیتی که همه ی شما می دانید، فقط تعداد کمی از ایستگاه های قطار زیرزمینی سطل آشغال دارند. در نتیجه باید پوست موزی که خورده اید را همه جا با خود ببرید یا بدتر از همه، آن را روی زمین بیاندازید.

«کاوه معماری» و «برایان جیمز» از Media Metric، راه حلی برای این مشکل پیدا کرده اند آن ها ادعا می کنند سطل زباله ای ساخته اند که با استفاده از فن آوری هوشمند انفجار بمب ها را از بین می برد، به روند بازیافت کمک می کند و اخبار جدید، اطلاعات مربوط به حمل و نقل و آب و هوا را به اطلاع مسافران می رساند.

برایان جیمز می گوید این فن آوری فشار شدید ناشی از انفجار را کاهش می دهد و توده های آتش را خاموش می کند. خود محفظه ی زباله از مواد قابل بازیافت ساخته شده و یک صفحه ی «LCD» دارد که اطلاعات را نشان می دهد. کاوه معماری به سی ان ان اظهار داشت که برنامه های روی صفحه در موارد اضطراری مثل حملات تروریستی یا فشار هوای شدید به مشکلات فائق آمده و به ماموران امنیتی این امکان را می دهد تا با مردم ارتباط برقرار کنند. Media Metric با لندن و نیویورک برای تولید این محفظه ها در حال گفتگو است.

اکثر والدین، برای امنیت فرزندان شان دوست دارد تا دائما" از محل کودکان شان اطلاع داشته باشند. مسئله این جاست که باید ابزاری ساخته شود که برای خود بچه ها نیز جذابیت و گیرایی داشته باشد.

Lego James یک دست بند چندوجهی است که به والدین اجازه می دهد تا محل کودکان شان را از طریق فن آوری ۳G و استفاده از گیرنده ی GPS، آنتن و سیم کارت، ردیابی کنند.

«رود ریگو تورز» از آکادمی Domus ایتالیا، طراح این دستگاه است و می گوید: "استفاده از فن آوری ۳G، اطلاعات بیش تری را برای گسترش انواع مختلف محصولات به منظور ارتباط و انتقال داده ها از طریق شبکه های بدون سیم پر سرعت و با استفاده از وسایل بسیار ریز و سبک، در اختیار ما قرار می دهد . Lego – James می تواند با لوازمی مانند MP۳ Player ، صفحه ی «LCD»، واکی تاکی و حیوانات خانگی دیجیتالی نیز جور شود.