فروشگاه اینترنتی پاسارگاد آریان

فروشگاه اینترنتی پاسارگاد آریان

فروش انواع کتب اینترنتی، مرجع تمامی کتاب های آموزشی، درسی، جزوه ای و... با تجربه بیش از 10 سال

آمار سایت

اشتراک در خبرنامه

جهت عضویت در خبرنامه لطفا ایمیل خود را ثبت نمائید

Captcha

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 79
  • بازدید دیروز : 367
  • بازدید کل : 1446350

آیا قرآن تورات و انجیل را تصدیق كرده؟!


آیا قرآن تورات و انجیل را تصدیق كرده؟!

 


آیات مختلفى از قرآن گواهى مى‏دهد كه نشانه‏هاى پیامبر اسلام(صلی الله علیه وآله) و آئین او در همان كتابهاى محرف كه در دست یهود و نصارى در آن زمان بوده وجود داشته است، زیرا مسلم است كه منظور از تحریف این كتب آسمانى این نیست كه تمام كتابهاى موجود باطل و بر خلاف واقع مى‏باشد، بلكه قسمتى از تورات و انجیل واقعى در لابلاى همین كتب وجود داشته و دارد، و نشانه‏هاى پیامبر اسلام، در همین كتب و یا سائر كتابهاى مذهبى كه در دست یهود و نصارى بوده، وجود داشته و الان هم بشاراتى در آنها هست.

 


کتاب

 

وَ آمِنُوا بِما أَنْزَلْتُ مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ وَ لا تَكُونُوا أَوَّلَ كافِرٍ بِهِ وَ لا تَشْتَرُوا بِآیاتِی ثَمَناً قَلِیلاً وَ إِیَّایَ فَاتَّقُونِ (بقره41)

و به آنچه (از قرآن) نازل كردم، ایمان بیاورید كه تصدیق مى‏كند آنچه را (از تورات) با شماست. و نخستین كافر به آن نباشید و آیات مرا به بهاى ناچیز نفروشید و تنها از من پروا كنید.

این آیه خطاب به دانشمندان یهود مى‏فرماید: قرآن، هماهنگ با بشاراتى است كه در تورات شماست. (مراد از هماهنگى قرآن با تورات تحریف نشده، هماهنگى كلّى و اجمالى است، نه هماهنگى در تمام احكام)

شما دانشمندان، زمانى مبلغ و منتظر ظهور اسلام بودید، اكنون پیشگامان كفر نشوید تا به پیروى از شما، سایر یهود از اسلام آوردن سر باز زنند و آیات الهى را به بهاى ناچیزِ ریاست دنیا، نفروشید و از خدا بترسید.

 

آیا قرآن مندرجات تورات و انجیل را تصدیق كرده؟!

در آیات متعددى از قرآن مجید، این تعبیر به چشم مى‏خورد كه: قرآن مفاد كتب پیشین را تصدیق مى‏كند".

از جمله در آیات 41 تا43 سوره بقره می خواندیم: "مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ" و در آیات 89 و 101 سوره بقره مى‏خوانیم: " مُصَدِّقٌ لِما مَعَهُمْ".

و در آیه 48 مائده مى‏فرماید: وَ أَنْزَلْنا إِلَیْكَ الْكِتابَ بِالْحَقِّ مُصَدِّقاً لِما بَیْنَ یَدَیْهِ مِنَ الْكِتابِ:" ما این كتاب را به حق بر تو نازل كردیم در حالى این كتاب كتب آسمانى پیشین را تصدیق مى‏كند".

همین امر سبب شده كه جمعى از مبلغان یهود و مسیحى، این آیات را سندى بر عدم تحریف تورات و انجیل بگیرند، و بگویند: تورات و انجیل در عصر پیامبر اسلام مسلما با تورات و انجیل امروز تفاوتى پیدا نكرده، و اگر تحریفى در تورات و انجیلها رخ داده باشد، مسلما مربوط به قبل از آن است، و چون قرآن صحت تورات و انجیل موجود عصر پیامبر اسلام را تصدیق نموده پس مسلمانان باید این كتب را به عنوان كتب آسمانى دست نخورده به رسمیت بشناسند.

پاسخ:

آیات مختلفى از قرآن گواهى مى‏دهد كه نشانه‏هاى پیامبر اسلام و آئین او در همان كتابهاى محرف كه در دست یهود و نصارى در آن زمان بوده وجود داشته است، زیرا مسلم است كه منظور از تحریف این كتب آسمانى این نیست كه تمام كتابهاى موجود باطل و بر خلاف واقع مى‏باشد، بلكه قسمتى از تورات و انجیل واقعى در لابلاى همین كتب وجود داشته و دارد، و نشانه‏هاى پیامبر اسلام، در همین كتب و یا سائر كتابهاى مذهبى كه در دست یهود و نصارى بوده، وجود داشته (و الان هم بشاراتى در آنها هست).

به این ترتیب ظهور پیغمبر اسلام (صلی الله علیه وآله) و كتاب آسمانى او عملا تمام آن نشانه‏ها را تصدیق مى‏نموده زیرا با آن مطابقت داشته است.

بنابراین معنى تصدیق قرآن نسبت به تورات و انجیل این است كه صفات و ویژگیهاى پیغمبر (صلی الله علیه وآله) و قرآن با نشانه‏هایى كه در تورات و انجیل آمده مطابقت كامل دارد.

رمز سكوت و كتمان‏هاى نابجاى دانشمندان، وابستگى‏هاى مادّى آنان است.«وَ لا تَشْتَرُوا بِآیاتِی ثَمَناً قَلِیلًا»

 

استعمال واژه" تصدیق" در معنى" مطابقت" در آیات دیگر قرآن نیز مشاهده مى‏شود، از جمله در آیه 105 سوره" صافات" به ابراهیم (علیه السلام) مى‏گوید: قَدْ صَدَّقْتَ الرُّؤْیا (تو تصدیق خواب خود نمودى) یعنى عمل تو مطابق خوابى است كه دیده‏اى، و در آیه 157 سوره اعراف چنین مى‏خوانیم.

الَّذِینَ یَتَّبِعُونَ الرَّسُولَ النَّبِیَّ الْأُمِّیَّ الَّذِی یَجِدُونَهُ مَكْتُوباً عِنْدَهُمْ فِی التَّوْراةِ وَ الْإِنْجِیلِ ... این معنى صریحا بیان شده، یعنى اوصافى كه در او مى‏بینند مطابق است با آنچه در تورات یافته‏اند.

در هر حال آیات فوق چیزى جز" تصدیق كردن عملى" قرآن و پیامبر (صلی الله علیه وآله) نسبت به نشانه‏هاى حقانیت او كه در كتب گذشته بوده است نیست، و دلالتى بر تصدیق تمام مندرجات تورات و انجیل ندارد بعلاوه آیات متعددى از قرآن حكایت از این مى‏كند كه آنها آیات تورات و انجیل را تحریف نمودند، این خود شاهد زنده‏اى است بر گفتار بالا.

 

شاهد زنده دیگر:

" فخر الاسلام" مؤلف كتاب" انیس الاعلام" كه خود یكى از كشیشان بنام مسیحى بوده، و تحصیلات خود را نزد كشیشان مسیحى به پایان رسانیده است و به مقام ارجمندى از نظر آنان نائل آمده در مقدمه این كتاب ماجراى عجیب اسلام آوردن خود را چنین شرح مى‏دهد:

" ... بعد از تجسس بسیار و زحمات فوق العاده و گردش در شهرها خدمت كشیش والا مقامى رسیدم، كه از نظر زهد و تقوا ممتاز بود، فرقه" كاتولیك از سلاطین و غیره سؤالات دینى خود را به او مراجعه مى‏كردند، من نزد او مدتى مذاهب مختلفه نصارا را فرا مى‏گرفتم، او شاگردان فراوانى داشت، ولى در میان همه به من علاقه خاصى داشت. كلیدهاى منزل ... همه در دست من بود فقط كلید یكى از صندوقخانه‏ها را پیش خود نگاهداشته بود ...

مسیحی

در این بین روزى كشیش مزبور را عارضه‏اى رخ داد به من گفت به شاگردها بگو: حال تدریس ندارم. وقتى نزد شاگردان آمدم دیدم مشغول بحثند، این بحث منجر به معنى لفظ" فارقلیطا" در سریانى و" پریكلتوس" به زبان یونانى ...

جدال آنها به طول انجامید، هر كسى رایى داشت ...

پس از بازگشت، استاد پرسید: امروز چه مباحثه كردید؟! من اختلاف آنها را در لفظ" فارقلیطا" از براى او تقریر كردم ... گفت: تو كدامیك از اقوال را انتخاب كرده‏اى؟

گفتم مختار فلان مفسر را اختیار كرده‏ام.

كشیش گفت: تقصیر نكرده‏اى، و لكن حق و واقع خلاف همه این اقوال است، زیرا حقیقت این را نمى‏دانند مگر راسخان فى العلم، از آنها هم تعداد كمى با آن حقیقت آشنا هستند، من اصرار كردم كه معنى آن را برایم بگوئید، وى سخت گریست و گفت: هیچ چیز را از تو مضایقه نمى‏كنم ... در فرا گرفتن معنى اسم اثر بزرگى است، ولى به مجرد انتشار، من و تو را خواهند كشت! چنانچه عهد كنى به كسى نگویى این معنى را اظهار مى‏كنم ... من به تمام مقدسات قسم خوردم كه نام او را فاش نكنم، پس گفت: این اسم از اسماء پیامبر مسلمین است و به معنى" احمد" و" محمد" است.

پس از آن كلید آن اطاق كوچك را به من داد و گفت: در فلان صندوق را باز كن و فلان و فلان كتاب را بیاور، كتابها را نزد او آوردم، این دو كتاب به خط یونانى و سریانى پیش از ظهور پیامبر اسلام بر پوست نوشته شده بود.

ظهور پیغمبر اسلام (صلی الله علیه وآله) و كتاب آسمانى او عملا تمام آن نشانه‏ها را تصدیق مى‏نموده زیرا با آن مطابقت داشته است. بنابراین معنى تصدیق قرآن نسبت به تورات و انجیل این است كه صفات و ویژگیهاى پیغمبر (صلی الله علیه وآله) و قرآن با نشانه‏هایى كه در تورات و انجیل آمده مطابقت كامل دارد

 

در هر دو كتاب لفظ" فارقلیطا" را به معنى، احمد و محمد، ترجمه نموده بودند سپس استاد اضافه كرد: علمای نصارا قبل از ظهور او اختلافى نداشتند كه" فارقلیطا" به معنى" احمد و محمد" است، ولى بعد از ظهور محمد (صلی الله علیه وآله) براى بقاى ریاست خود و استفاده مادى، آن را تاویل كردند و معنى دیگر براى آن اختراع نمودند و آن معنى قطعا منظور صاحب انجیل نبوده است.

سؤال كردم در باره دین نصارا چه مى‏گویى؟ گفت با آمدن دین اسلام منسوخ است، این لفظ را سه بار تكرار نمود پس گفتم:

در این زمان طریقه نجات و صراط مستقیم ... كدام است؟ گفت: منحصر است در متابعت محمد (صلی الله علیه وآله).

گفتم: آیا تابعان او از اهل نجاتند؟ گفت: اى واللَّه (سه بار تكرار كرد) ... سپس استاد گریه كرد و منهم بسیار گریستم گفت: اگر آخرت و نجات میخواهى البته باید دین حق را قبول نمایى ... و من همیشه تو را دعا مى‏كنم، به شرط اینكه در روز قیامت شاهد باشى كه در باطن مسلمان و از تابعان حضرت محمد (صلی الله علیه وآله) هستم، ... هیچ شكى نیست كه امروز بر روى زمین دین اسلام دین خداست ..."!! (اقتباس با كمى اختصار از" هدایت دوم" مقدمه كتاب" انیس الاعلام")

چنان كه ملاحظه مى‏كنید طبق این سند علماى اهل كتاب پس از ظهور پیامبر اسلام (صلی الله علیه وآله) به خاطر منافع شخصى خود، نام و نشانه‏هاى او را طور دیگرى تفسیر و توجیه كردند.

 

پیام‏های آیه:

1 ـ اعتقادات صحیح مردم را قبول كنیم، تا آنان نیز سخن ما را بپذیرند. «مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ»

2ـ وجود تحریف در بخشى از تورات و انجیل، مانع قبول بخش‏هاى دیگر نشود.«مُصَدِّقاً لِما مَعَكُمْ»

3ـ انحراف علما، سبب انحراف دیگران مى‏شود.«وَ لا تَكُونُوا أَوَّلَ كافِرٍ»

4ـ رمز سكوت و كتمان‏هاى نابجاى دانشمندان، وابستگى‏هاى مادّى آنان است.«وَ لا تَشْتَرُوا بِآیاتِی ثَمَناً قَلِیلًا»

5ـ با توجّه به اینكه متاع دنیا قلیل است، رسیدن به تمام منافع دنیا، ارزش یك لحظه انحراف را ندارد. «ثَمَناً قَلِیلًا»

6ـ بجاى نگرانىِ از دست دادن مال و مقام، باید از قهر خدا ترسید. «إِیَّایَ فَاتَّقُونِ»

  انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 88
دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته  دوم  اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما هفته دوم اردیبهشت ماه 1403

دانلود فایل‌های بسته آماده‌چاپ و نصب تابلو اعلانات مسجدنما   همیشه دنبال این بودی یه جایی باشه تا راحت بتونی محتوای مطمئن با طراحی خوب را پیدا کنی؟   همیشه دنبال این بودی یکی کارهای محتوایی را ناظر به مسائل روز انجام بده و دغدغه تأمین محتوا را نداشته باشی؟   همیشه ... ...

کیس اختلال دوقطبی - مصاحبه با بیمار دو قطبی  - نمونه مصاحبه با بیمار دوقطبی

کیس اختلال دوقطبی - مصاحبه با بیمار دو قطبی - نمونه مصاحبه با بیمار دوقطبی

تعداد صفحات: 11 نوع فایل: WORD   + فایل هدیه: نمونه مصاحبه تشخیصی افسردگی و اعتیاد (8صفحه)   فهرست مطالب: شرح حال (مشخصات، علت ارجاع، شکایت عمده، مشکلات موجود و ...) معاینه وضعیت روانی تشخیص مصاحبه   بخشی از متن فایل: م: خوابت چطوره؟ ب: زیاد خوب نیست، اگار ... ...

پاورپوینت کیست هموراژیک تخمدان و درمان آن

پاورپوینت کیست هموراژیک تخمدان و درمان آن

عنوان پاورپوینت: دانلود پاورپوینت کیست هموراژیک تخمدان و درمان آن فرمت: پاورپوینت قابل ویرایشتعداد اسلاید: 27پاورپوینت آماده ارائهفهرست مطالب:مقدمهکیست تخمدان هموراژیک چیستانواع کیست هموراژیککیست‌های فولیکولارکیست‌های لوتئالعلائم کیست هموراژیک علت کیست هموراژیک عوارض کیست ... ...

راهنمای جامع نتورک و شبکه: گامی بلند در مسیر دنیای ارتباطات!

راهنمای جامع نتورک و شبکه: گامی بلند در مسیر دنیای ارتباطات!

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز نتورک و شبکه قدم بگذارید، مفاهیم کلیدی آن را بشناسید، با انواع شبکه ها آشنا شوید و با تسلط بر این دانش، به تبادل اطلاعات و اتصال به دنیای دیجیتال بپردازید!   در دنیای امروز، نتورک و شبکه به بخش جدایی ناپذیر زندگی انسان تبدیل شده ... ...

راهنمای جامع سیستم غدد و بدن: گامی بلند در مسیر سلامتی و تعادل!

راهنمای جامع سیستم غدد و بدن: گامی بلند در مسیر سلامتی و تعادل!

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز سیستم غدد و بدن قدم بگذارید، غدد مختلف و عملکرد آنها را بشناسید، با هورمون ها و نقش آنها در بدن آشنا شوید و با حفظ تعادل سیستم غدد، از سلامتی و شادابی خود محافظت کنید!   سیستم غدد، مجموعه ای از غدد در بدن انسان است که وظیفه ی ... ...

راهنمای جامع گروه خونی: گامی بلند در مسیر شناخت خود و حفظ سلامتی!

راهنمای جامع گروه خونی: گامی بلند در مسیر شناخت خود و حفظ سلامتی!

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز گروه خونی قدم بگذارید، انواع گروه های خونی را بشناسید، با سازگاری گروه های خونی و اهمیت آن در خونریزی و انتقال خون آشنا شوید و با داشتن آگاهی از گروه خونی خود، به حفظ سلامتی خود و دیگران کمک کنید!   گروه خونی، یکی از ویژگی های ... ...

راهنمای جامع درمان کیست

راهنمای جامع درمان کیست

با این راهنمای جامع، به دنیای کیست ها قدم بگذارید، انواع مختلف آن ها را بشناسید، با علل و علائم آن ها آشنا شوید و با روش های مختلف تشخیص و درمان آن ها، به رهایی از درد و ناراحتی بپردازید!   کیست، یک کیسه ی پر از مایع است که می تواند در هر قسمت از بدن ایجاد شود. کیست ها ... ...

تحقیق درباره زبان انگلیسی: گامی بلند در مسیر تسلط بر زبان بین المللی!

تحقیق درباره زبان انگلیسی: گامی بلند در مسیر تسلط بر زبان بین المللی!

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز زبان انگلیسی قدم بگذارید، الفبا و واژگان آن را بیاموزید، با قواعد و گرامر آن آشنا شوید و با تسلط بر این زبان پرمخاطب، به دروازه های ارتباطات جهانی و فرصت های جدید در زندگی خود قدم بگذارید!   زبان انگلیسی، به عنوان پرکاربردترین ... ...

راهنمای جامع تعمیر خودروهای بنزین سوز

راهنمای جامع تعمیر خودروهای بنزین سوز

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت‌انگیز تعمیر خودروهای بنزین‌سوز قدم بگذارید، با اجزای مختلف خودرو آشنا شوید، اصول عیب‌یابی و تعمیر را بیاموزید و با تسلط بر این مهارت، از اتکا به تعمیرکاران رها شده و در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید!   خودروهای بنزین‌سوز، وسیله‌ای رایج ... ...

راهنمای جامع دستور پخت غذاها و نوشیدنی های آرامبخش

راهنمای جامع دستور پخت غذاها و نوشیدنی های آرامبخش

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز غذاها و نوشیدنی های آرامبخش قدم بگذارید، با دستور پخت های متنوع و خوشمزه آشنا شوید و با طعم دلنشین آنها، به آرامش ذهن و جسم خود دست پیدا کنید!   در دنیای پرشتاب امروز، استرس و اضطراب به بخش جدایی ناپذیر زندگی بسیاری از افراد ... ...

راهنمای جامع درمان عفونت

راهنمای جامع درمان عفونت

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز عفونت ها قدم بگذارید، انواع مختلف آن ها را بشناسید، با علل و علائم آن ها آشنا شوید و با روش های مختلف تشخیص و درمان آن ها، به رهایی از بیماری و حفظ سلامتی خود بپردازید!   عفونت، به حمله و رشد میکروب های مضر مانند باکتری ها، ویروس ... ...

راهنمای جامع کربوهیدرات

راهنمای جامع کربوهیدرات

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز کربوهیدرات ها قدم بگذارید، انواع مختلف آن ها را بشناسید، با نقش آنها در بدن آشنا شوید و با مصرف هوشمندانه آنها، به سلامتی و تناسب اندام خود دست پیدا کنید!   کربوهیدرات ها، یکی از مهم ترین گروه های مواد مغذی هستند که نقش حیاتی در ... ...

راهنمای جامع جیمیل: گامی بلند در مسیر مدیریت ایمیل‌ها و ارتقای بهره‌وری!

راهنمای جامع جیمیل: گامی بلند در مسیر مدیریت ایمیل‌ها و ارتقای بهره‌وری!

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت‌انگیز جیمیل قدم بگذارید، با تمام امکانات و ویژگی‌های آن آشنا شوید و با استفاده از این سرویس ایمیل محبوب، ایمیل‌های خود را به طور موثر مدیریت کنید و به بهره‌وری خود در کار و زندگی بیافزایید!   جیمیل، یک سرویس ایمیل محبوب از شرکت گوگل ... ...

راهنمای جامع درمان بی حسی نخاعی

راهنمای جامع درمان بی حسی نخاعی

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت انگیز بی حسی نخاعی قدم بگذارید، انواع مختلف آن را بشناسید، با علل و علائم آن آشنا شوید و با روش های مختلف تشخیص و درمان آن ها، به رهایی از درد و بازیابی سلامتی خود بپردازید!   بی حسی نخاعی، نوعی بی حسی موضعی است که با تزریق دارو به فضای ... ...

راهنمای جامع آداب و معاشرت: گامی بلند در مسیر ارتقای روابط اجتماعی و کسب احترام!

راهنمای جامع آداب و معاشرت: گامی بلند در مسیر ارتقای روابط اجتماعی و کسب احترام!

با این راهنمای جامع، به دنیای شگفت‌انگیز آداب و معاشرت قدم بگذارید، اصول و قواعد رفتار صحیح در موقعیت‌های مختلف را بیاموزید و با ارتقای مهارت‌های اجتماعی خود، به روابطی گرم‌تر، صمیمی‌تر و احترام‌آمیزتر دست پیدا کنید!   آداب و معاشرت، مجموعه‌ای از رفتارها و قواعدی است که ... ...

اگر به یک وب سایت یا فروشگاه رایگان با فضای نامحدود و امکانات فراوان نیاز دارید بی درنگ دکمه زیر را کلیک نمایید.

ایجاد وب سایت یا
فروشگاه حرفه ای رایگان

فروش انواع کتاب اینترنتی، مرجع تمامی کتاب های آموزشی، درسی، جزوه ای و... با تجربه بیش از 10 سال

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما